tisdag 26 juni 2012

Junta utan plunta!

Jag skulle ju blogga lite om mitt senaste nederlag inom jobbsökandet.......
Det tänker jag inte göra:) Det är bara att konstatera att jag hamnade utanför ännu en gång. Den här gången var jag framme.....Ända framme.....Med tå spetsen över mållinjen.....Då yttre faktorer plötsligt ändrade alla förutsättningar och man tvingades meddela mig att tyvärr....Detta hade man inte räknat med och kunde inte styra över:(  Så nog ordat om detta.


Igår blev jag på backad av en bil som stod före mig i kö vid en T-korsning:(
På något vis lyckades föraren att lägga i backen, när hon skulle svänga ut......Jag vet inte hur i helsike det gick till. Men det värsta var att hon sedan la i rätt växel och bara körde iväg!!!
Jag blev så chockad att jag inte lyckades lägga hennes regnr på minnet. ( Var fullt där uppe av svordomar just då.) Som tur var blev det inga skador på min bil. Men jag fick en ordentlig huvudvärk av ilska:(

Nu tittar solen fram. Hoppas det håller i sig för i kväll är det dags för "mat och prat juntans" årliga grillkväll.
Vi är ett gäng tjejer som ses en gång i månaden och ventilerar våra liv. Vi har känt varandra hela livet och vet i stort sett allt om varandra. Vilket gör att man aldrig behöver förklara någonting:) Härligt är det.....
När jag satt vid morgonkaffet idag och gick igenom vad jag behöver förbereda inför kvällen, säger Bettina : Ja något vin behöver ni i alla fall inte. För ni skrattar ju helt hysteriskt hela tiden ändå:)
Ska hon säga;)))

10 kommentarer:

  1. Först trodde jag att din bil såg ut så efter krocken, men jag blev glad när jag läste att det inte var så allvarligt. Människan måste väl ändå ha märkt att hon backade på dig? Helt obegripligt att bara köra vidare då. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj det var inte meningen att luras;) Ja man undrar ju om hon också blev chockad?

      Radera
  2. Jag trodde också att det var din bil...innan jag läste vidare! Tur att det inte blev några skador, men knepig människa som bara drog.
    Trist angående jobbet! :-(!
    Ha en trevlig grillkväll! :-)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det märkligt beteende?!
      Ska bli mysigt bara vädret håller i sig! Just nu sol:)

      Radera
  3. Oj skräms inte så där med sånna bilder... hoppas ni får en trevlig kväll nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi hade lika trevligt som vanligt...(Hysteriskt fnitter:))

      Radera
  4. Men gud så fräckt att bara köra iväg så där! Men vad skönt att det i alla fall inte blev skador på dig eller bilen. Phu.

    Kul med tjejträff! Hoppas ni hade riktigt riktigt kul!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ahaaaa - nu fattar jag. Blev ju nyfiken ang det där samtalet. Så himla trist. Jag har själv varit i arbetslöshetssvängen och det är vidrigt. Nu håller jag alla tummar och tår för att du snabbt som attan får ett jobb du vill ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för ditt stöd....Ja det är verkligen vidrigt:(

      Radera