torsdag 14 juni 2012

Den bloms (snyft) ter tid nu (snörvel) kommer!

Inte en gång att jag kan stå på en skolavslutning och höra Den blomstertid nu kommer utan att ögonen fylls av tårar......Jag vet inte varför. Det ÄR ju inte sorgligt, ej heller extremt vackert alla gånger.
Men jag står där och blinkar och blinkar och försöker förtvivlat få bort tårarna. (lönlöst).

I dag skrev en av mina facebook vänner att man ska vara stolt över att man har lätt för att gråta. För då har man oftast lätt för att skratta också. Så är det faktiskt. Har man nära till sina känslor så har man:).

Efter skol avslutningen i dag tänkte Bettina och jag cykla till Vaggeryd för att gå på kondis och "svulla"......
Så blev vi sjuka:(
Båda drabbades av en fruktansvärt envis bacill som heter latmasken.....
Det blev till att ta bilen. För käka bakelse på Ritz det skulle vi i allafall göra...


Åååhhh vilken bakelse sen:))))
Kladdkakebotten med fudge överdrag, grädde och jordgubbe.
Mums!!!!


Vi hade absolut behövt cykla dit för den här kaloribomben kommer att straffa sig.....Fast det var det värt.




När vi satt där och mumsade råkade jag läsa på Bettinas Smakis och blev glad över vilket fint budskap som stod på den....


3 kommentarer:

  1. Ja men skolavslutning är ju speciell ju... O den bakelsen såg god ut o texten så himla bra ..

    SvaraRadera
  2. Vilken bra text. Att glädja sig själv är inte det samma som att vara egoistisk. Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Usch ja. Jag bölade vartenda år barnen gick ut skolan och det sjöngs Den Blomstertid.... När min son tog studenten såg jag ingenting för alla tårar. "Sluta böla" sa min dotter och knuffade mig i sidan.

    Den där bakelsen såg smarrig ut. Jag har aldrig varit mycket för sånt, men sen jag slutade röka för 5 månader sen så trillar det mesta ner i min mage. Och det börjar synas på både rondör och vikt ;-).

    Ha en fin midsommar! Med jordgubbsbakelser :-)

    SvaraRadera